За наставнике

ПЛАНИРАЊЕ И ПРОГРАМИРАЊЕ РАДА

 

Глобално планирање-врши се пре почетка школске године и обухвата:
1. Глобални план:

  • распоређивање наставних тема/области/модула;
  • број предвиђених часова потеми;
  • број часова обраде, утврђивања и провере;
  • иходи, стандарди постигнућа и међупредметне компетенције;

2.Планирање додатне, допунске, припремне наставе, секција и осталих облика образовно-васпитног рада -подразумева навођење укупног годишњег броја, без навођења броја часова по теми.

Оперативно планирање– Обухвата дидактичко-методичку разраду наставних тема на наставне јединице, а ради се за месец, тему, област или модул. Наставник бира начин оперативног планирања у складу са специфичностима предмета.

Начин предавања планова

Глобални план наставник предаје педагошко-психолошкој служби школе или поставља у ЕсДневник до почетка школске године, а оперативни у складу са динамиком реализације. Сви планови се предају у електронском облику.

Планирање допунске и додатне наставе, секција и других слободних активности

Наставник је дужан да напочетку школске године достави број часова додатне и допунске наставе – уписује се у ЕсДневник. Током школске године препоручује се да наставник води евиденцију о одржаним часовима додатне и допунске наставе у ЕсДневнику а о присутним ученицима у сопственој педагошкој евиденцији.

Припремање за наставу

Припремање наставе је обавеза сваког наставника и по решењу о раду наставник има за припрему 10 часова недељно. Не постоји прописан образац за дневне припреме наставника. Наставник-приправник припреме пише на начин који договори са ментором и стручном службом. За остале наставнике писана припрема је неопходна на начин који наставник сматра најбољим за свој рад. У случају надзора и посете часовима припрема за тај час се подразумева.

Стручно усавршавање наставника

План стручног усавршавања се сачињава на нивоу стручног већа и садржи усаглашене индивидуалне предлоге наставника који се односе на области усавршавања ван установе као и планиране активности у склопу усавршавања у установи. Не и конкретне каталошке бројеве програма! Овај План потписују сви чланови стручног већа

Портфолио

Према Правилнику о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника (“Службени гласник РС” 109/2021., члан 16.), предвиђена је обавеза израде портфолија и плана професионалног развоја наставника.

Потреба за портфолиом:

  • Законска обавеза
  • Напредовање у звањима и каријери
  • Конкурисање за посао
  • Лична промоција успешности (приказ развоја, напредовања…).

Педагошка документација

Педагошка документациј аподразумева личну наставникову евиденцију која садржи податке од значаја за рад са учеником и његово напредовање. Обим и структуру педагошке документације одређује сам наставник на основу својих професионалних компетенција и специфичности предмета (формативно и сумативно оцењивање и други подаци које наставник сматра потребним). За педагошку документацију не постоји прописани образац. Она може бити у електронском или у папирном облику.

Наставни планови и програми

НАСТАВНИ ПЛАН И ПРОГРАМ ЗА СРЕДЊУ ШКОЛУ

Уџбеници

СПИСАК ОДОБРЕНИХ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНУ МУЗИЧКУ ШКОЛУ

СПИСАК ОДОБРЕНИХ УЏБЕНИКА ЗА СРЕДЊУ МУЗИЧКУ ШКОЛУ

Оцењивање и праћење напредовања ученика

Стручно усавршавање

Професионални развој наставника и стручних сарадника подразумева стално развијање компетенција ради квалитетнијег обављања посла, унапређивања развоја деце/ученика и нивоа постигнућа ученика.